Klantcontact training 
voor vakspecialisten

Op maat

Uitgebreide uitleg training

Naast de online training waarin je de basis van het vergroten van de klanttevredenheid en adviserend communiceren leert krijg je een dagdeel per maand ‘training on the job’. Hiermee gaan we je trainen op de praktische kant en de in het interview besproken competenties. Dit kunnen bijvoorbeeld basale zaken zijn als: (werk) spullen voor elkaar hebben, algeheel voorkomen en de communicatie met de verschillende contactpersonen bij de klant. Ook wordt er gekeken naar voorbereiding op de werkdag (afspraken), spotten van kansen en opvolging van gemaakte afspraken met de klant.

Bij ‘training on the job’ bemoeien we ons niet met jouw werk/gesprekken. We observeren en evalueren. We letten bijvoorbeeld op non-verbale communicatie, hoe presenteer je jezelf, welke vragen worden er gesteld, worden commerciële kansen/wensen en behoeften van de klant gespot, worden er concrete (vervolg)afspraken gemaakt en opvolging van gemaakte afspraken. Hoe wordt er geregistreerd, hoe effectief is de interne communicatie en hoe is het algehele kennis- en kundeniveau.

Bovenstaande wordt gezamenlijk geëvalueerd en er worden concrete handvatten en tips meegegeven en in het online coaching gesprek bespreken hoe het toegepast is/wordt en waar er nog winst te behalen is. Ook zijn we tussentijds telefonisch en per mail bereikbaar voor overleg en hulp.

Elke drie maanden geven we een ‘live’ training die op maat is gemaakt naar jouw behoeften en ontwikkelpunten. Bij deze training kunnen eventueel ook collega’s aansluiten die ook baat bij de training hebben, het maximaal aantal deelnemers van deze trainingen is acht personen. Maandelijks brengen we een rapportage uit met wat er de afgelopen maand gebeurd is en wat we de aankomende maand gaan doen en wordt de voortgang besproken.

Omschrijving van het resultaat

Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je zorgt voor een positieve beleving van je klant. Hoe je pro-actief en behulpzaam bent, goed luistert en op het juiste moment de juiste vragen en vervolgvragen stelt. Daarnaast heb je geleerd mee te denken met je klant, hoe je met rust een gelijkwaardig en open gesprek met je klant voert en concrete afspraken maakt en deze ook opvolgt. Ook leer je hoe tegenwerpingen pareert en adequaat reageert op vragen en/of bezwaren. We zorgen er voor dat je dé expert wordt in het opbouwen van langdurige relaties en bewust meer bedraagt aan het bedrijfsresultaat.

Onderwerpen in training

Leerdoelen

Voor wie?

Uitgebreid en op maat gemaakt traject voor vakspecialisten die de beste indruk achter willen laten bij hun klanten en bij willen dragen aan de groei van de organisatie. De beste willen zijn in adviseren, communiceren en het maximale uit elk klantbezoek willen halen.

Certificaat

Bij het succesvol afronden van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname in de vorm van een certificaat.

Investering

De trainingsprijs is € 1.850,- (excl. BTW) per deelnemer per maand.
Prijs in overleg bij meerdere deelnemers.

Tijdsduur

6 maanden

Dat onze aanpak werkt dat bewijzen de resultaten. Met een gemiddelde omzetgroei van 10% en een gemiddelde verhoging van de klanttevredenheid van 98%, zijn wij er zeker van dat wij succes gaan behalen binnen jouw team.

Dit vinden
onze klanten

“Elk teamlid had zijn eigen manier van doen, wat leidde tot verwarring bij onze klanten. Deze training bracht ons samen en gaf ons één duidelijke lijn. Resultaat? Een betrokken team en tevreden klanten.”

Sjoerd

“Het klantcontact voelde als routine, niet als kans om een band met de klant op te bouwen. Door de training en de persoonlijke coaching is de klanttevredenheid hoger en is de feedback van klanten beter dan ooit.”

Ahmed

“Ik zag een klacht vaak als lastig. Maar dankzij de persoonlijke coaching weet ik precies hoe ik dit moet aanpakken en moet omzetten in een kans. Ik heb meer vertrouwen en de klanten zijn vaker blij met mij.”

Karin

“Ons team herkende vaak verkoopkansen niet, waardoor we omzet lieten liggen. Door de training hebben we nu de tools en het inzicht om deze kansen niet alleen te zien, maar ook te grijpen. Onze omzet is nu hoger en klanten zijn blij met de extra waarde.”

Luuk

Gemiddelde klanttevredenheid trainingen

Beoordeeld door 231 personen

Download de trainingsbrochure

Inschrijven training op maat
"Klantcontact training voor vakspecialisten"

Wil jij je inschrijven voor deze training, vul onderstaand formulier in en wij nemen contact op.