Klantcontact training
voor vakspecialisten

Premium

Uitgebreide uitleg training

Door het volgen van dit traject word je in zes maanden een expert in het vergroten van klanttevredenheid en het op de juiste manier adviseren van je klant. Je leert op de beste manier in verschillende situaties communiceren met je klant en het omdraaien van een klacht naar oplossing die optimaal is voor de klant én de werkgever.

We starten met een interview waarin we de ontwikkelbehoefte en ambitie omhooghalen en het kennisniveau toetsen. Hierin bespreken we ook jouw en onze verwachtingen van het traject. De uitkomst van dit interview verwerken we in een rapportage met richtlijn van wat we in het aankomende traject gaan doen en waar de focus komt te liggen.

Naast de online training waarin je de basis van het vergroten van de klanttevredenheid en adviserend communiceren leert krijg je een dagdeel per maand ‘training on the job’. Hiermee gaan we je trainen op de praktische kant en de in het interview besproken competenties. Dit kunnen bijvoorbeeld basale zaken zijn als: (werk)spullen voor elkaar hebben, algeheel voorkomen en de communicatie met de verschillende contactpersonen bij de klant. Ook wordt er gekeken naar voorbereiding op de werkdag (afspraken), spotten van kansen en opvolging van gemaakte afspraken met de klant.

Bij ‘training on the job’ bemoeien we ons niet met jouw werk/gesprekken. We observeren en evalueren. We letten bijvoorbeeld op non-verbale communicatie, hoe presenteer je jezelf, welke vragen worden er gesteld, worden commerciële kansen/wensen en behoeften van de klant gespot, worden er concrete (vervolg)afspraken gemaakt en opvolging van gemaakte afspraken. Hoe wordt er geregistreerd, hoe effectief is de interne communicatie en hoe is het algehele kennis- en kundeniveau.
Bovenstaande wordt gezamenlijk geëvalueerd en er worden concrete handvatten en tips meegegeven en in het online coaching gesprek bespreken we hoe het toegepast is/wordt en waar er nog winst te behalen is. Ook zijn we tussentijds telefonisch en per mail bereikbaar voor overleg en hulp.

Elke maand brengen we een rapportage uit met wat er de afgelopen maand gebeurd is en wat we de aankomende maand gaan doen en wordt de voortgang besproken.

Omschrijving van het resultaat

Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je zorgt voor een positieve beleving van je klant. Hoe je pro-actief en behulpzaam bent, goed luistert en op het juiste moment de juiste vragen en vervolgvragen stelt. Daarnaast heb je geleerd mee te denken met je klant, hoe je met rust een gelijkwaardig en open gesprek met je klant voert en concrete afspraken maakt en deze ook opvolgt. Ook leer je hoe tegenwerpingen pareert en adequaat reageert op vragen en/of bezwaren. We zorgen er voor dat je een expert wordt in het opbouwen van langdurige relaties en bewust meer bedraagt aan het bedrijfsresultaat.

Onderwerpen in training

Leerdoelen

Voor wie?

Uitgebreid traject voor vakspecialisten die een nog betere indruk achter willen laten bij hun klanten en bij willen dragen aan de groei van de organisatie. Beter willen adviseren, communiceren en het maximale uit elk klantbezoek willen halen.

Certificaat

Bij het succesvol afronden van de training ontvangt de deelnemer een bewijs van deelname in de vorm van een certificaat.

Investering

De trainingsprijs is € 1.450,- (excl. BTW) per deelnemer per maand.
Prijs in overleg bij meerdere deelnemers.

Tijdsduur

6 maanden

Dat onze aanpak werkt dat bewijzen de resultaten. Met een gemiddelde omzetgroei van 10% en een gemiddelde verhoging van de klanttevredenheid van 98%, zijn wij er zeker van dat wij succes gaan behalen binnen jouw team.

Dit vinden
onze klanten

“Ik was nooit bezig met relaties opbouwen met de klant. De training gaf mij handvatten om de klanten betrokken te houden, wat leidde tot loyale klanten en zelf meer plezier!”

Michaël

“Wij wisten niet of onze klanten tevreden waren. Door de training zijn onze medewerkers meer betrokken en hebben wij inzicht op onze service en op wat we kunnen verbeteren.”

Esther

“Ik wist niet goed hoe ik geleerde theorie in praktijk kon brengen, hierdoor hielpen eerdere trainingen nooit echt bij mij. Door training on the job kreeg ik gelijk feedback, waardoor ik snel kon verbeteren.”

Peter

“We hadden niet 1 lijn in onze klantencommunicatie. Dit zorgde ook voor enorme verschillen in klanttevredenheid. Door de training is het serviceniveau hoger, wat leidt tot hogere tevredenheidsscores.”

Mats

Gemiddelde klanttevredenheid trainingen

Beoordeeld door 231 personen

Download de trainingsbrochure

Inschrijven premium training
"Klantcontact training voor vakspecialisten"

Wil jij je inschrijven voor deze training, vul onderstaand formulier in en wij nemen contact op.